onsdag 29. september 2010

Rema 1000 uke - kan det virkelig bli en positiv matopplevelse?

Forrige uke bestemte jeg meg for å gå på en smell. Jeg bestemte meg for å la meg friste av Rema 1000 sin "Norsk lam i verdensklasse" kampanje. La en ting være klart - jeg er en skikkelig matsnobb. Jeg handler aldri kjøtt på Rema 1000 - aldri! Men ta en titt på kotelettene som Erling Sundal har satt sitt bumerke på. Dette ser da virkelig bra ut? Ikke noen stusselige tynne, kjøttfattige eksemplarer. Tvert imot - det er jo sånne koteletter jeg har lett etter på Jakobs, Ultra, Meny, Slakter Strøm-Larsen and the list goes on and on.

Som sagt: Jeg kjøper aldri kjøtt på Rema 1000, men jeg gjorde et unntak forrige mandag. Det var til og med handleliste og oppskrift med instruksjoner på kotelettpakken. Genialt! Skikkelig "gutte-sikkert" - vi drasser jo ikke med oss en handleliste når vi skal på butikken.

La en ting være klart: Dette var skikkelige saker! For noen koteletter. Store, kjøttfulle, møre og saftige koteletter. Og oppskriften funket som bare det. Dersom du synes oppskriften på pakken er noe mangelfull er det bare å taste seg inn på rema.no og få enda mer utfyllende oppskrift. Middagen tok litt i overkant av en time fra varene var ute av posen til maten sto på bordet.

Det var så godt at jeg vurderer å dra ut og hamstre inn kilovis. Billig var det også. Anbefales på det sterkeste. Som en annen kjede sier: LØP OG KJØP!

PS: Har du ikke prøvd lammeskank oppskriften enda? Rema har også lammeskanker i samme serie. Disse er ikke testet, men jeg tipper de også er verdt et forsøk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar